Minerały i odporność


Odporność organizmu jest bardzo ważna!!!

🌟Wszyscy moi pacjenci i przyjaciele wiedzą że CYNK to mój ulubiony minerał. Nazywam go ”minerałem piękna i długowieczności”. Wpływa na tak wiele procesów i funkcji, że trudno wszystkie tu wymienić ale poza wpływem na produkcję przeciwciał oraz wpływem na wygląd skóry zwiększa poziom albumin we krwi – białka te uznawane są za wskaźnik długowieczności – im więcej ich tym dłuższe życie.

🌟🌟🌟
👉Cynk to mikroelement niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wykazuje duży wpływ na metabolizm komórki oraz na kondycję układu odpornościowego. Główny wpływ cynku na układ odpornościowy polega na tworzeniu i przyspieszaniu dojrzewania limfocytów T – jedynych z najważniejszych komórek odpowiedzialnych za odporność. Niedobór cynku powoduje zmniejszenie funkcji makrofagów, neutrofili i komórek NK.

👉Dodatkowo cynk jest kluczowy także do funkcjonowania zmysłu smaku i węchu. Można przez to łączyć jego niski poziom w organizmie z bardzo wczesnymi objawami ( czasem nawet jedynymi) zakażenia koronawirusem.
Utrata lub pogorszenie węchu i smaku to kolejne objawy, które mogą świadczyć o tym, że chorujemy na COVID-19, chorobę zakaźną, którą wywołuje koronawirus SARS-CoV-2. Występują one u 30 proc. chorych. Taką informację podała na swojej stronie Amerykańska Akademia Otolaryngologiczna (AAO). To co istotne, u wielu chorych były to jedyne objawy tej choroby. Każdy, kto doświadcza nagłej utraty zapachu i smaku, może być ukrytym nosicielem koronawirusa SARS-CoV-2. Oznacza to, że może zarażać, mimo iż nie występują u niego widoczne objawy choroby , wg prof. Clare Hopkins, prezes Brytyjskiego Towarzystwa Rynologicznego.

🌟🌟🌟
👉Drugi mój ulubiony minerał to selen.
Jest on konieczny do prawidłowego funkcjonowania układów enzymatycznych. Najważniejszą jego funkcją jest tworzenie silnego antyutleniacza, enzymu zwanego peroksydazą glutationową. Chroni on czerwone krwinki i błony komórkowe przed szkodliwym wpływem wolnych rodników.
👉Ważny jest także dla funkcjonowania układu odpornościowego oraz tarczycy. 👉👉Zwiększa odporność. Selen jest przeciwutleniaczem, który podnosi skuteczność układu odpornościowego i działa przeciwzapalnie.

🌟🌟🌟
👉Większość z nas ma niski poziom cynku i selenu w organizmie. Występują one w produktach, które jemy rzadko i w małych ilościach. Dodatkowo duża cześć społeczeństwa ograniczyło lub zupełnie zrezygnowało z mięsa, w którym zwłaszcza cynk możemy znaleźć. Sama do nich się zaliczam.
👉Ale musimy pamiętać, że nie powinniśmy samodzielnie suplementować obu tych minerałów, ponieważ ich zbyt duże stężenie w organizmie może mieć groźne skutki uboczne. Zawsze polecam sprawdzić poziom obu tych minerałów przez badanie w laboratorium.
👉Sama stosuję codziennie oprócz witaminy D3 także cynk i selen, kontrolując ich poziom w moim organizmie. Dla mnie zestaw witaminy D3 i cynku to najlepszy sposób na odporność organizmu, obok zdrowego stylu życia, którego dieta jest dla mnie jednym z najważniejszych elementów.

 

Previous Medycyna i kuchnia
Next Cynkowe wege dania

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *