Soczewica


Soczewica to produkt bardzo często używany w mojej kuchni. Tak czerwona jak i zielona. Mam parę ulubionych dań z soczewicy.  Poniże prosty przepis!

Soczewica czerwona nie jest bardzo popularna w polskiej kuchni a szkoda bo :
👍stanowi bogate źródło białka przyswajalnego w 85% i zalecana jest w diecie wegetarian i wegan ( należy pamiętać tylko, że nie jest to białko pełnowartościowe),
👍jest pokaźnym źródłem witamin z grupy B (B1, B2, PP, B5, B6, B9), witaminy K, oraz takich składników mineralnych jak magnez, potas, żelazo, fosfor, cynk, mangan oraz miedź,
👍 w swoim składzie posiada stosunkowo mało sodu, przy dość dużym poziomie potasu, przez co działa profilaktycznie przy nadciśnieniu,
👍zmniejsza ryzyko udaru i chorób serca, a przy okazji obniża poziom cholesterolu,
👍będąc źródłem kwasu foliowego zalecana jest dla kobiet planujących potomstwo, jak i w ciąży,
👍dzięki magnezowi pomaga nam w walce ze stresem i bezsennością a także zapobiega skurczom mięśni,
👍ma bardzo dużo błonnika, przez co wspomaga perystaltykę jelit i zapobiega zaparciom,
👍zawiera także taniny, czyli związki spowalniające podział komórek rakowych – zmniejsza ryzyko zachorowania na różnego rodzaju nowotwory,
👍ma niski indeks glikemiczny, przez co jest bardzo dobra dla osób z cukrzycą i odchudzających się,
👍100 gramów ugotowanej soczewicy dostarcza jedynie około 110–120 kcal i jest lekkostrawna.
….. chyba sporo jak na tak mało popularne coś😉

CZERWONA ZUPA

ugotuj 400g czerwonej soczewicy ( bardzo szybko się gotuje i nie wymaga moczenia ) , gdy będzie miękka dodaj 2 puszki pokrojonych pomidorów (…. dodatkowo LIKOPEN przeciwstarzeniowo), opakowanie majeranku i 2-3 ząbki czosnku , sól lub zdrową przyprawę warzywną oraz pieprz. Bardzo dobra o każdej porze roku.Smacznego!

Previous Skąd te witaminy?
Next Seler z kiwi

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *