Kasza jaglana


Kasza jaglana to kolejna kasza bezglutenowa….. Poniżej przepis dla Ciebie!

Dla mnie to prawie naturalny antybiotyk. Jest to jedna z najstarszych i najzdrowszych kasz. Warto ją jeść ze względu na wartości odżywcze i lecznicze. Ma mało skrobi, za to dużo przyswajalnego białka. Wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B ( B1, B2 i B6) oraz żelaza i miedzi. Jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu. Ma właściwości antywirusowe i zmniejsza stan zapalny błon śluzowych. Zawiera krzemionkę, która ma doskonały wpływ na nasze włosy, skórę i paznokcie. Dostarcza dużo witaminy E i lecytyny, która korzystnie działa na pamięć i koncentrację oraz reguluje poziom cholesterolu we krwi.
Ma oryginalny smak i czasem po nieodpowiednim przygotowaniu może być gorzka. Jednak prawidłowo przyrządzona doskonale komponuje się tak na słodko jak i na słono.

PO PROSTU JAGLANA

kaszę jaglaną przed ugotowaniem należy przelać zimną wodą a następnie wrzątkiem nawet 2 razy ; ja przygotowuję kaszę zawsze w woku ( u mnie istnieje tylko w wersji słonej, ponieważ nie jestem miłośnikiem słodkiego jedzenia); do woka daję trochę masła skłarowanego , rozpuszczam i następnie dodaje przygotowaną kasze j.w. ; chwilę prażę i następnie zalewam wrzątkiem ( na szklankę kaszy wlewam 2,5 szklanki wrzącej wody i dodaję ” naturalną vegetę” czyli suszone zmiksowane warzywa z solą); zmniejszam gaz do minimum i pod przykryciem gotuję ok. 20 min do całkowitego wchłonięcia płynu. Doskonała jako dodatek do innych potraw lub przygotowania dań jednogarnkowych np. z warzywami

JAGLANY  ROSÓŁ

moje odkrycie – rosół z kaszą jaglaną ( doskonały w okresie infekcji)…,,. Zanim nie spróbowałam nie przemawiało do mnie takie połączenie …. ale naprawdę jest pyszne i to podwójny naturalny antybiotyk ( jeśli mięso mamy z dobrego źródła)

Smacznego!

Previous Wino
Next Czosnek

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *