Imbir naturalny antybiotyk

Imbir to naturalny antybiotyk. Dodawajmy go do różnych potraw w razie potrzeby. Na końcu zapraszam na przepis na doskonałą nalewkę z imbiru.

To bardzo znana roślina, używana od conajmniej 5 tys.lat. W Chinach opisywana juz w 2007 r. p.n.e. Stosowała go hinduska medycyna Ajurwedy, znali i stosowali starożytni Grecy i Rzymianie.
Stosowana jako popularna przyprawa. W celach medycznych używana w dolegliwościach ze strony układu pokarmowego ( niestrawność, wymioty) oraz przy bólach reumatycznych.

Kłącza zawierają olejki eteryczne, w których dominują sekswiterpeny oraz monoterpeny, witaminy z grupy B oraz flawonoidy. Ostry smak imbir zawdzięcza obecności gingeroli, natomiast w suszonym dominują szogaole. W 2005 r. zbadano skład chemiczny imbiru i znaleziono 115 związków.

działanie imbiru:

antyagregacyjne
obniżające ciśnienie krwi
przeciwzapalne
przeciwbólowe

* Paradol , związek występujący w imbirze o palącym smaku ma silniejsze działanie przeciwzapalne i antyagregacyjne niż aspiryna. Imbir może zmniejszyć stany zapalne organizmu. Uważany jest w Ameryce Południowej i nie tylko za naturalny antybiotyk.

* Gingerole obecne w imbirze są aktywne przeciwko bakteriom Helicobacter pylori – jednej z przyczyn powstawania wrzodów żołądka. Choroba ta jest długotrwała, a stan zapalny prowadzi do nowotworów przewodu pokarmowego.
Imbir może być więc traktowany jako bardzo dobry środek blokujący rozwój choroby wrzodowej.

* Ekstrakt z imbiru ma najszerszy zakres działania na różne rodzaje grzybów. Działa na Rhizopus sp. , na który nie działa lek ketokonazol. Grzybobójcze działanie 6- , 8-, 10- gingerolu w stężeniu poniżej 1 mg/ml stwierdzono na 13 patogenach. Ekstrakt z imbiru standaryzowany na obecność gingeroli może być wykorzystywany jako środek przeciwgrzybiczy.

*Związki biologiczne czynne z imbiru mają działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne, spazmolityczne, stosuje się tez jako środek normalizujący procesy trawienne.

*Imbir ma korzystny wpływ na czynność wątroby i serca

*sprzyja wzmożeniu popędu płciowego i jest traktowany jako afrodyzjak

*pomaga przy hamowaniu objawów chorób reumatycznych, działając przeciwzapalnie a równocześnie nie działając niekorzystnie na przewód pokarmowy

*działając przeciwzapalnie ma zastosowanie przy leczeniu objawów chorób układu oddechowego oraz grypy

*Stosuje się go w chorobie lokomocyjnej oraz przy nudnościach po operacjach oraz porannych mdłościach w pierwszym trymestrze ciąży.

WSPANIAŁA IMBIRÓWKA

4 cytryny ( sok z 4 cytryn i skórka otarta z 1 cytryny)
3 kawałki imbiru ( około 15 cm)
3/4 słoika miodu ( dużego 1l)
1 litr wódki

Utarty imbir, rozpuszczony miód, sok z cytryn, skórka otarta z jednej cytryny, wódka do dużego słoja. Wszystko wymieszać i zostawić na 1 miesiąc. Po tym czasie przelać przez sitko i odstawić jeszcze na 1 miesiąc. Przefiltrować przez bibułę. Im dłużej stoi tym lepsza ale można próbować wcześniej😉Ja trzymam w lodówce. Jest pyszna.

Previous Pasta po prostu
Next Wielka witamina C