ZIELONA DIETA ŚRÓDZIEMNOMORSKA


Poniżej opracowanie diety zdrowej dla serca do pewnej publikacji którą niedawno przygotowywałam ….. podsumowaniem był przykład najlepszej diety dla naszego serca ❤️ ale także zdrowia i spowolnienia starzenia czyli diety śródziemnomorskiej z jej roślinną odmianą czyli 💚ZIELONĄ DIETĄ ŚRÓDZIEMNOMORSKĄ💚 ….. i znalazłam odpowiedź na pytanie wielu moich pacjentów i znajomych jaki wg mnie jest najzdrowszy przeciwstarzeniowy sposób żywienia, który sama stosuje – i jest to połączenie :

💚ZIELONA DIETA ŚRÓDZIEMNOMORSKA + POST PRZERYWANY⏰

Polecam dla każdego ❣️❣️❣️

“Dieta śródziemnomorska to sposób odżywiania się typowy dla mieszkańców Grecji, Krety oraz południowych Włoch. Jest jedną z najlepiej przebadanych naukowo diet na świecie. Badania wielokrotnie wykazały, że jest to idealna dieta dla zdrowego serca. Ponadto zapobiega cukrzycy i zespołowi metabolicznemu, insulinooporności a także niektórym nowotworom i chorobie Alzheimera i Parkinsona. Dodatkowo przez ochronę DNA spowalnia starzenie i sprzyja długowieczności.
Dieta śródziemnomorska została uznana za jeden z najlepszych i najzdrowszych sposobów odżywiania się na świecie. Jej cechy charakterystyczne to bardzo duży udział różnorodnych produktów warzywnych, umiarkowane spożycie ryb i owoców morza, białego mięsa, jaj i produktów mlecznych, niewielkie ilości czerwonego mięsa i przetworzonych produktów mięsnych oraz bardzo niski udział żywności bogatej w cukier i tłuszcz. Charakterystyczne jest minimalne przetworzenie żywności i duży udział świeżych ziół i przypraw. Głównym tłuszczem jest oliwa z oliwek.

Odmianą kuchni śródziemnomorskiej jest kuchnia kreteńska uważana za archetypową dietę śródziemnomorską. Kuchnia ta unika mięsa i nabiału a opiera się na spożywaniu roślin, strączków, oliwy z oliwek, ryb i czerwonego wina. Nie jest bardzo restrykcyjna i nie musimy bardzo zmieniać swoich nawyków żywieniowych. Dodatkowo każdemu bardzo dobrze smakuje i obniża ryzyko chorób serca. Jej sekrety to po pierwsze prostota – spożywanie świeżych i nieprzetworzonych produktów, drugi to bazowanie na sezonowych lokalnych produktach – owocach, warzywach i ziołach a trzeci to oliwa z oliwek. Posiłkom zazwyczaj towarzyszy czerwone wino a z innych napojów woda, parzona kawa i herbaty ziołowe.

Nowa wersja diety śródziemnomorskiej to zielona dieta śródziemnomorska. Wyklucza ona całkowicie czerwone mięso i drób na rzecz białek roślinnych. Okazało się, że zastąpienie czerwonego i drobiowego mięsa białkiem roślinnym poprawia metabolizm i pracę układu sercowo-naczyniowego. Dodatkowo jeszcze lepiej wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu LDL, spadek ciśnienia krwi, złagodzenie insulinooporności oraz zmniejszenie stanów zapalnych.
Warto dodać, że główne źródła białka roślinnego – rośliny strączkowe, orzechy, nasiona i żywność na bazie soi, oferują wyjątkowe korzyści, których nie ma w produktach pochodzenia zwierzęcego. Badania pokazują, że ulepszona wersja diety śródziemnomorskiej, może być jeszcze zdrowsza niż tradycyjna wersja”

Previous QUINOA
Next BEZGLUTENOWY CHLEB GRYCZANY

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *