POST PRZERYWANY MOŻE BYĆ CZĘŚCIĄ ZDROWEGO STYLU ŻYCIA


Processed with MOLDIV

“Przerywany post może być częścią zdrowego stylu życia.”😉😉😉 …..

…… Polecam bardzo ❣️ sama stosuje u siebie od dawna na codzień schemat LPG czyli 16 godzinny post i 8 godzinne okno żywieniowe 😉

IF czyli post przerywany przynosi wiele pozytywnych efektów, szczególnie w przypadku otyłości, cukrzycy, chorób sercowo-naczyniowych, nowotworów i chorób neurodegeneracyjnych. Utrata masy ciała możliwa jest bez głodzenia się. Temu rodzajowi żywienia zawdzięczamy też SPOWOLNIENIE PROCESÓW STARZENIA❣️❣️❣️

„…. post przerywany (IF) jest nowym podejściem, zdolnym do poprawy kontroli glikemii i potencjalnie zdolnym do odwrócenia niektórych patofizjologicznych zmian tego stanu….”

Intermittent Fasting as Part of the Management for T2DM: from Animal Models to Human Clinical Studies – Pub Med L Muñoz-Hernández · 2020

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32166554/

bo 🌟Mniej jeść znaczy dłużej żyć🌟

🌟IF jest to również jeden ze sposobów na obniżenie masy ciała i schudnięcie🌟

👉Intermittent fasting (IF) to sposób żywienia lub odchudzania, który działa na zasadzie naprzemiennego poszczenia i jedzenia racjonalnie.

są różne schematy głodówek – średni czas trwania to 14 do 48 godzin.

Post odbywa się w wybrane dni tygodnia lub w ciągu ustalonych godzin w ciągu doby.

jeden z popularnych modeli to dieta 5:2, czyli przez 5 dni w tygodniu je się normalnie, a 2 dni należy pościć lub w mniej restrykcyjnej formie – spożywa się nie więcej niż 500 kcal.

inny bardzo popularny schemat to LGP, czyli Lean Gains Protocol – w ciągu doby mamy 8-godzinne okienko żywieniowe, w którego trakcie zjada się dzienny przydział kalorii, potem następuje post 16-godzinny.

Uwaga ❣️❣️❣️

👉należy tylko pamiętać, że racjonalna dieta nie znaczy że jemy wszystko w nieograniczonej ilości

Co możemy zyskać❓❓❓

🔆 Spadek masy ciała u osób z nadwagą.

🔆 Zapewnienie narządom trawiennym czasu na regeneracje i odpoczynek.

🔆 Zwiększenie wrażliwości tkanek na insulinę, poprawa gospodarki glukozowo-insulinowej.

🔆 Poprawa profilu lipidowego.

 

 

 

 

 

 

 

Previous Karczoch .... odchudzająca bomba
Next Owoce i warzywa

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *